Pravzaprav je kontrola kakovosti proces lahko zagotovi da izdelki in storitve izpolnjujejo določene standarde oziroma zahteve. Tako gre tukaj za neko sistematično preverjanje kjer so opravili nadzor vseh faz v sami proizvodnji oziroma izvedbi storitve zato da bi lahko dosegli optimalno zadovoljstvo strank in zmanjšali napake in stroške.
Sama poteka tako da ima več korakov ki se lahko zelo razlikujejo glede na industrijo oziroma samo vrsto izdelka ampak v osnovi če posplošimo, se najprej začne z določitvijo standardov kjer se opredelijo kriteriji kakovosti, vse tehnične specifikacije in dimenzije ter funkcionalnost kot pa tudi upoštevani so varnostni standardi. Tako se nadaljuje vhodni nadzor kjer se preveri vhodne materiale oziroma začetne surovine ali komponente da so v skladu z specifikacijami, nato se nadaljuje sam nadzor med proizvodnjo kjer se spremljajo procesi in vmesniki ki lahko preprečijo napake že med samim delom. Končni pregled izdelkov pa lahko pred dostavo ali prodajo vključi vizualne preglede razna testiranja ali pa tudi laboratorijske analize. kontrola kakovosti v proizvodnji in storitvah vključuje tudi dokumentacijo in poročanje kjer se zapisujejo rezultati za nadaljnje analize nato pa seveda pridejo ukrepi ko pridejo odstopanja, vsaj se pri odkritih problemih sproži analiza vzrokov za kar se ravno zaradi kontrole kakovosti uvedejo korektivni ukrepi. Namreč kontrola kakovosti je zelo pomembna že zaradi zadovoljstva kupcev, saj kakovostni izdelki in storitve gradijo zaupanje in povečujejo zvestobo strank.
Prav tako pa tudi je zmanjša stroške saj če zgodaj ugotovimo napake lahko prej preprečimo dražje posege in reklamacije, prav tako pa pripomore tudi h konkurenčni prednosti, saj je že dobro znano, da tista ki zagotavljajo stabilno kakovost lažje osvajajo nove trge. Predvsem pa omogoča tudi skladno s predpisi, Saj so te lahko skladni tako z zakonodajo kot tudi z industrijskimi standardi in načeli podjetja. Namreč kontrola kakovosti ne naredi samo analize ampak tudi vodi k izboljšanju proizvodnih in storitvenih procesov.